Velkommen
Her finder du praktiske informationer og andre nyttige oplysninger, når du og dit barn er nye i Junglehuset.
Når I bliver tilbudt en plads hos pladsanvisningen, kan I ringe til os og lave en aftale for en rundvisning – gerne i tidsrummet mellem klokken 8.30 og klokken 9.00 - så vi forstyrrer mindst muligt i de pædagogiske aktiviteter.
Når I har sagt ja tak til en plads i Junglehuset, skal I ringe og aftale et besøg omkring en uge før jeres opstartsdato. Dette besøg vil have en varighed af cirka 30-45 minutter. Her vil vi have fokus på at hilse på personalet samt tilbringe lidt tid på den stue, som jeres barn skal være på. I vil også tale med den voksne, der skal være den primære kontaktperson de første 4 uger af opstarten.
Praktiske informationer
Den første dag skal I komme klokken 9.30, og I skal henvende jer på barnets stue.
Når jeres barn starter, skal I regne med at afsætte cirka 2 - 3 uger til at give barnet en god indkøring. Børn er forskellige, og erfaringsmæssigt ved vi, at de reagerer forskelligt på at starte i institution. Derfor vil vi sammen med jer aftale, hvordan indkøringen skal være - det vil sige:
- Hvor mange timer skal I være her
- Hvornår er jeres barn klar til at være her alene, spise her og sove og så videre.
I løbet af den første uge bliver I tilbudt en samtale, som handler om jeres barn. Vi taler om, hvordan opstarten skal være, og vi præsenterer diverse metoder, som vi arbejder med for eksempel i forhold til sprogudvikling.
Desuden skal I oprettes på AULA, som både er vores kommunikationsplatform mellem hjem og institution – og vores overblik over børnenes fremmøde og så videre.
Efter cirka 3-4 måneder tilbyder vi en samtale, hvor vi samler op på barnets opstart i institutionen samt om der er noget, vi skal være særlige opmærksomme på i forhold til barnets udvikling. Denne samtale foregår i tidsrummet mellem klokken 8.00 og klokken 16.00. Så vidt det er muligt, deltager husets fremskudte socialrådgiver altid til denne samtale, for at fortælle hvilke tiltag, hun/han kan bidrage med, hvis behovet opstår.
Vi stiller tolk til rådighed – oplys gerne hvis dette er et behov.
For at vi kan sikre en god og tryg opstart for jeres barn, er det vigtigt, at I fortæller os, om jeres barn bruger sut, nusseklud og så videre. Derfor skal I, når jeres barn starter, have følgende ting med:
- Sut, klud og bamse (hvis barnet bruger dette).
- Alderssvarende tøj afhængig af årstiden (der skal altid ligge 2 sæt skiftetøj i barnets tøjkasse).
Ligeledes skal der være udendørstøj - så som regntøj, gummistøvler (når barnet kan gå), solhat, fleecetrøje og så videre. Flyverdragt, elefanthue, strikvanter og så videre.
- Sutsko.
- I skal altid vaske hænder på jeres barn (og jeres egne hænder), inden I afleverer på stuen, og når I har hentet, tak.
unktet er under udarbejdelse. Vi glæder os til snarest at kunne fortælle mere.